Suunnittele hissejä uudella KONE Studiolla Tutustu

2024-10-01 KONE on nimittänyt Teemu Tiaisen KONEen Pohjoismaiden ja Baltian uudeksi toimitusjohtajaksi

Lehdistötiedote Julkaistu 10.01.2024

Diplomi-insinööri Teemu Tiainen on nimitetty KONEen Pohjoismaiden ja Baltian toimitusjohtajaksi 1.10.2024 alkaen. Teemu seuraa tehtävässään Tuukka Komssia, joka on nimitetty Senior Vice President of Transformations -tehtävään KONEen Strategy and Transformation -yksikössä.

Teemu Tiainen tuli KONEen palvelukseen vuonna 2007 ja on sittemmin toiminut useissa johdon tehtävissä, viimeimpänä Senior Vice President Modernization Europe -roolissa. Hän on toiminut myös väliaikaisena toimitusjohtajana Pohjoismaissa ja Baltiassa edellisen toimitusjohtajan vanhempainvapaan aikana.

Teemun asemapaikka on Helsinki. Hän raportoi Nicolas Alchalille, Executive Vice President Europe, ja hän on myös KONEen Eurooppa-alueen johtoryhmän jäsen.

img_Teemu_Tiainen

Valokuvaaja: Aapo Karhu

KONE yrityksenä:

Me KONEella uskomme, että meillä on tärkeä rooli kaupunkien tulevaisuuden muokkaamisessa. Olemme yksi alamme johtavista yrityksistä, ja autamme päivittäin kahta miljardia ihmistä liikkumaan turvallisesti, sujuvasti ja saumattomasti älykkäissä ja kestävän kehityksen mukaisissa rakennuksissa ja kaupungeissa. Vuonna 2023 KONEen liikevaihto oli 11 miljardia euroa, ja vuoden lopulla KONEella työskenteli reilut 60 000 ihmistä yli 60 maassa. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Emmi Tillan, viestintäpäällikkö, KONE Nordics, 040 701 0102, communications.nordics@kone.com