Vikailmoitukset, korjauspyynnöt ja hätätilanteet
-
Vastaanotamme kiireellisiä vikailmoituksia ympäri vuorokauden maksuttomassa numerossa 0800 150 63. Kiireettömissä vikailmoituksissa voit käyttää Yhteydenottolomaketta, ja valita "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "Kiireetön vikailmoitus". Kerrothan aina viestikentässä seuraavat tiedot: Laitteen sijaintitiedot (osoite, rappu- ja kaupunkitieto, laitenumero tai jokin muu mahdollinen laitetunniste), laitetyyppi (hissi, automaattiovi, liukuporras) ilmoittajan tiedot (nimi, rooli kiinteistössä, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite). Huomioithan, että hoidamme vikailmoitukset eteenpäin sopimusehtojemme mukaisesti.
-
Laitteellasi tehtävien töiden tilan näet helpoiten KONE Online -palvelusta:
- Kirjaudu palveluun
- Valitse kohdasta "Laitteet", minkä laitteesi tietoja haluat tarkastella
- Laitenäkymässä kohdassa "Työtilaukset" näet laitteelle tehdyt palvelupyynnöt ja niiden tilan.
Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia palveluun, voit pyytää niitä Yhteydenottolomakkeella. Valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "KONE Online -palvelu". Kerro viestikentässä kiinteistön nimi ja osoite jossa laitteesi sijaitsee sekä roolisi kiinteistössä (esim. hallituksen puheenjohtaja tai jäsen, isännöitsijä, tms.).
-
Kuiluun pudonnut esine kuten avaimet noudetaan ilmaiseksi hissikuilusta seuraavan käynnin yhteydessä. Seuraavan käynnin ajankohta riippuu esim. hissin huoltosuunnitelmasta, mutta pääsääntöisesti käynti on enintään 3-4 kuukauden päästä. Täytä Yhteydenottolomakkeeseen kaikki tarvittavat tiedot: mitä hissikuiluun on tippunut ja milloin, esineen tarkemmat tuntomerkit sekä omat yhteystietosi. Palautamme esineet postiluukkuun eli ilmoita myös mahdollinen asuntosi numero. Voimme noutaa esineen myös maksullisena erilliskäyntinä. Erilliskäynti laskutetaan aina huoltosopimuskumppaniltamme, joten tarvitsemme työpyynnön aina kiinteistön omistajan edustajalta, esim. isännöitsijältä tai kiinteistöpäälliköltä. Erilliskäynnin hinta vaihtelee työn ajankohdan mukaan, tarkemman hintatiedon saat asiakaspalvelustamme, puh. 0800 150 63.
Huolto ja tarkastukset
-
Laitteellesi suunnitellut huoltokäynnit näet helpoiten KONE Online -palvelusta:
- Kirjaudu palveluun osoitteessa https://kone.my.site.com/koneonline/ccloginportal?country=Finland&lang=fi
- Valitse kohdasta "Laitteet", minkä laitteesi käyntejä haluat tarkastella
- Laitenäkymässä kohdassa "Työtilaukset" näet seuraavat laitteellesi ajastetut huoltokäynnit.
Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia KONE Online -palveluun, voit pyytää niitä Yhteydenottolomakkeella. Valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "KONE Online -palvelu", ja kerro viestikentässä kiinteistön nimi ja osoite jossa laitteesi sijaitsee sekä roolisi kiinteistössä (esim. hallituksen puheenjohtaja tai jäsen, isännöitsijä, jne.)
-
Uudelle tai modernisoidulle henkilöhissille tehdään käyttöönottohetkellä Tukesin hyväksymän valtuutetun tarkastuslaitoksen suorittama tarkastus. Tämän jälkeen hissille tehdään määräaikaistarkastus joka toinen vuosi. Seuraavan tarkastuksen ajankohdan voi tarkistaa hissikorin seinästä löytyvästä tarkastuslaitoksen tarrasta.
-
Tarkastuslaitos toimittaa tarkastuspöytäkirjan hissin haltijalle sekä hissin huoltoliikkeelle. Hissin huoltoliike korjaa tarkastuspöytäkirjaan kirjatut puutteet määräaikojen puitteissa. Tarvittaessa hissin huoltoliike on puutteiden korjauksesta yhteydessä hissin haltijan edustajaan. Jos tarkastaja havaitsee hissin toiminnassa tarkastuksen yhteydessä vakavan, käyttäjäturvallisuuteen vaikuttavan puutteen (esim. toimimaton hissihälytys), hissi voidaan tarvittaessa pysäyttää odottamaan hissin välitöntä korjausta.
Tarjouspyynnöt
-
Voit käyttää Yhteydenottolomaketta ja valita "Olen kiinnostunut KONEen tuotteesta tai palvelusta", ja valita myös millaiselle ratkaisulle haluat tarjouksen. Kerro mahdollisimman tarkasti tarpeistasi niin saamme ohjattua yhteydenottosi parhaalle asiantuntijallemme.
Sopimukset
-
Yhteenvedon sopimuksesi sisällöstä näet helpoiten KONE Online-palvelusta:
- Kirjaudu palveluun osoitteessa https://kone.my.site.com/koneonline/ccloginportal?country=Finland&lang=fi
- Valitse kohta "Dokumentit"
Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia palveluun, voit pyytää niitä Yhteydenottolomakkeella. Valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "KONE Online -palvelu", ja kerro viestikentässä kiinteistön nimi ja osoite jossa laitteesi sijaitsee sekä roolisi kiinteistössä (esim. hallituksen puheenjohtaja tai jäsen, isännöitsijä, jne.)Jos haluat kopion sopimuksestasi, käytä Yhteydenottolomaketta ja valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun".
-
Käytä Yhteydenottolomaketta ja valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "Huoltopalvelut".
Laskut ja laskutus
-
Laskukopion voit pyytää Yhteydenottolomakkeella. Valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "Laskutus". Jos mahdollista, kerro viestikentässä laskun numero; tai vaihtoehtoisesti ainakin kohteen nimi jota lasku koskee sekä laskun summa.
-
Käytä Yhteydenottolomaketta ja valitse "Haluan ottaa yhteyttä KONEen asiakaspalveluun" ja "Laskutus".
-
Käytä lomaketta https://www.kone.fi/yhteystiedot/sahkoinen-laskutus/
-
Takuu kattaa palveluaikana tehtyjen korjausten työtunnit ja materiaalit. Palveluajan ulkopuolella tehdyistä takuuseen kuuluvista korjauksista laskutetaan työtunnit, mutta takuu kattaa materiaalikustannukset. Palveluaika määritellään kunnossapitosopimuksellasi. Takuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat laitteiston tai sen osien huolimattomasta käytöstä, väärinkäytöstä, normaalista kulumisesta, muuttamisesta kolmannen osapuolen toimesta ilman toimittajan etukäteistä kirjallista suostumista, ilkivallasta tai ulkopuolisista tekijöistä.
-
Toinen laskuista on kunnossapitosopimukseen perustuva huoltolasku ja toinen on lasku korjauksesta, joka ei sisälly teidän kunnossapitosopimukseenne. Huolto käsittää laitteisiisi kuuluvien osien, erityisesti turvalaitteiden, säännölliset huollot, tarkistukset, säädöt, puhdistamisen, voitelemisen ja toimintakokeet niin usein kuin laitteiston moitteeton toiminta edellyttää. Huollon lisäksi sopimukseen voidaan sopimuskattavuudesta riippuen sisällyttää vika- ja korjaustöiden kustannuksia, muuten ne ovat erikseen laskutettavia. Jos haluatte keskustella myyjämme kanssa sopimuksenne kattavuudesta, voitte olla meihin yhteydessä Yhteydenottolomakkeella.
-
Yleensä samalta näyttävät ja samansisältöiset laskut koskevat usealle eri laitteelle tehtyä työtä. Tarkistathan ensin laskujen 2. sivuilta laitenumerot joita laskut koskevat.
-
Kyseessä on viranomaisaputyö, jossa hissin huollosta vastaavan KONEen asentajan tehtävä on ajaa hissiä tarkastuksen yhteydessä. Tarkastuslaitos ilmoittaa hissin vastaavalle huoltotoimijalle avustamispyynnöstä määräaikaistarkastuksessa, eli kyseistä työtä ei tilata erikseen asiakkaan toimesta. Määräaikaistarkastuksia tekevät Tukesin hyväksymät valtuutetut laitokset. Hissiturvallisuuslaki määrittää, että henkilökuljetukseen tarkoitetut hissit, liukuportaat ja -käytävät sekä muussa kuin yksityiskäytössä olevat kevythissit tarkastetaan kahden vuoden välein. Lisätietoa saa myös Tukesin sivuilta: tukes.fi/tietoa-tukesista/usein-kysytyt-kysymykset/usein-kysyttya-hisseista-ja-nosto-ovista
-
Autokustannus on asentajamme huoltoauton käyttökustannus, joka määräytyy vyöhykeperusteisesti. Ympäristö- ja pientarvikemaksu sisältää korjauskäynnillä syntyneiden jätteiden kuten akkujen, öljyjen, loisteputkien ja elektroniikan asianmukaisen kierrätyksen ja kohteella käytettyjen pientarvikkeiden (mm. ruuvit, mutterit ja puhdistusaineet) kustannukset.
-
Lisätietoa laskujen lähettämisestä KONEelle löydät osoitteesta e-invoicing.kone.com/. Lisäkysymyksissä voit olla yhteydessä englanniksi osoitteeseen ContactAP_FI@kone.com
-
Voit lähettää sähköpostia englanniksi osoitteeseen ContactAP_FI@kone.com
Työpaikkoja koskevat kysymykset
-
Tutustu urasivuihimme, ja urasivujen Usein kysytyt kysymykset -osioon.